Och det är så lustigt för om dagarna tänker jag knappt på dig alls

Jag drömmer om dig hela tiden. Levande, utsmyckande drömmar om dig. Ibland bråkar vi. Ibland har vi sex. Ibland är du med någon annan, men för det mesta är vi kära.

Det är påhittade scenarier blandade med verkliga minnen – plötsligt så kan jag minnas en gång i 2:an på gymnasiet; jag hade prov och du hade suttit och förhört mig hela rasten. På vägen in till provsalen så säger du, halvt på skämt, ”och så glömmer du inte att stänga av din mobil” och jag är så jävla distraherad av hela grejen som är du att jag bara svassar in i klassrummet utan att svara, ändå väl medveten att du följer mig med blicken tills dörren stängs om mig.

Du spenderade sedan hela min provtid med att skicka sms efter sms, och jag var helt distraherad inte av vad du gjorde utan att du gjorde det. För mig var det ju det yttersta exemplet på att du var kär i mig, vilket du var i rättvisans namn. Men jag var så enkel att charma då, fast å andra sidan så har jag ju fortfarande inte funnit ett sätt att inte mjukna varje gång jag ser dig, trots att åren gjort mig hårdare.

—–

Vill du veta det allra värsta? Det känns som att jag alltid säger så men det är ju för att jag fortsätter komma på saker som är ännu värre, men vill du veta det värsta? Det är att jag så otroligt gärna ser dig lycklig att jag börjar gråta varje gång du lyckas med något mer, men tårarna är lika mycket av lycka och stolthet som dom är av sorg att jag inte får vara med att dela dom ögonblicken längre. Det gör så jävla ont att tänka på dig för det är en sån sällsam blandning av vördnad, hat och kärlek jag känner, och du kommer aldrig att förstå hur det är att se kärleken i sitt liv springa iväg och leva ett liv du inte är det minsta del av.

Nej nu kom jag på något ännu värre igen. Shit nu när jag tänker efter så är allt annat bagateller i jämförelse, ja Gud detta är verkligen det allra allra värsta: mitt hjärta har tillhört dig i 5 år. Jag kommer inte undan det – jag är fortfarande kär i dig.

Och jag drömmer om dig, hela tiden.

Kommentera

